Hvem er vi?

Vi er en aftenskole for psykisk sårbare beliggende i hjertet af Aalborg. Øverst oppe på 2. og 3. sal af Bispensgade 7 ligger vi fredfyldt og tager godt imod alle vores fantastiske kursister.

Vores undervisning foregår mest i dagtimerne, aftenskole til trods, og består af hold på max. 7 deltagere, kompetente og engagerede undervisere i en tryg og rar atmosfære.

De første hold starter kl. 9 og de fleste hold er på 3 lektioner. Du finder information om alle vores hold i holdoversigten.

Vores køkken byder på frokost alle dage undtaget fredag. Kl. 11.45 serveres en lækker ret til den beskedne sum af kr. 25,-. Du finder ugens madplan på vores infoskærme på skolen.

På vores aftenskole er der ikke mødepligt – du har selv tilmeldt dig og bestemmer selv over din kursusaktivitet! Du kan dog ikke få refunderet dine penge, hvis du melder fra under et forløb.

Udover vores almindelige aftenskole har Lille Skole for Voksne også Skolen for Mental Sundhed. Her tilbyder vi kursister bosat i Aalborg Kommune en mulighed for at komme på særlige hold, hvor den enkeltes evne og lyst til at tage ansvar for eget liv styrkes.

Alle vores undervisningsaktiviteter bidrager til større mod, glæde og handlekraft i hverdagen og således håndtere den psykiske sårbarhed, hvormed man får mod og lyst til at deltage aktivt og engageret i samfundslivet.

Se kataloger som PDF